aký je najlepší proteín na pribratie
|

3 Najlepšie proteíny na pribratie + (Ako ich správne užívať)

Úspešne pribrať na váhe môže byť niekedy rovnako ťažké, ako úspešné schudnúť. Ak chceš úspešne pribrať, tak strava by mala byť na prvom mieste, ale existujú aj doplnky výživy, ktoré ti môžu pomôcť.

Proteín je jeden taký doplnok výživy, a v tomto článku sa dozvieš, ako ho správne užívať pre pribratie. Taktiež sa dozvieš, aký proteín je najlepší na pribratie, a tiež tu nájdeš zoznam troch najlepších proteínov na pribratie.

Tento článok je zameraný na proteíny na pribratie. Pokiaľ ťa zaujímajú proteíny na čistý rast svalovej hmoty, tak si prečítaj tento článok.

Môže ti proteín pomôcť pribrať?

Áno, proteín ti môže pomôcť pri pribrať. Aby si rozumel tomu, ako ti môže pomôcť pribrať, tak musíš najprv vedieť, ako vlastne priberanie funguje.

Ako funguje priberanie?

Na rozdiel od praxe, kedy môže byť priberanie náročné, je priberanie v teórii veľmi jednoduché. Všetko čo treba spraviť, je dostať sa do kalorického surplusu (kalorického nadbytku).

Kalorický surplus je stav, kedy telo dostane viac energie, než sa mu podarí za deň spáliť. Energiu dodáme telu pomocou jedla, a teda čím viac toho zješ, tým skôr sa ti podarí pribrať.

Pre príklad povedzme, že denne spáliš 2 500 kalórii, čo je pre niekoho s rýchlym metabolizmom, alebo s fyzicky namáhavejšou prácou reálne číslo.

Ak sa ti za celý tento deň podarí prijať rovnaké množstvo energie z jedla, tak všetka energia bude využitá, a tvoja váha sa nemení.

Ak sa stane, že si toho zjedol menej ako 2 500 kalórii, tak tvoja váha pôjde dole, nakoľko si telu nedal dostatok energie z jedla, tak ono si tú energiu zoberie zo svalov alebo tukových zásob. To je presný opak toho, čo sa tu snažíme dosiahnuť.

Pre nás ideálny prípad je, keď sa budeš snažiť, a v daný deň sa ti podarí prijať viac energie jedlom, ako je 2 500 kalórii. V takom prípade budeš priberať.

Spôsobené to je tým, že telo vníma energiu prijatú z jedla ako veľmi vzácnu, a v žiadnom prípade sa jej nezbaví. Ak ju však v danej chvíli nedokáže využiť, tak ju aspoň uloží na horšie časy. Tvoje telo nevie, či aj zajtra bude mať príležitosť sa najesť, a preto sa musí pripraviť na najhoršie.

Uložením energie dochádza k priberaniu, pričom energia môže byť uložená vo forme telesného tuku, alebo svalovej hmoty.

Ako rýchlo budeš priberať je závisle od toho, ako veľký bude kalorický nadbytok. Ak sa ešte narýchlo vrátime k nášmu príkladu s energetickým výdajom 2 500 kalórii, tak povedzme, že tvoj kalorický príjem bude 2 800 kalórii.

Kalorický nadbytok v tomto prípade je 300 kalórii, čo znamená že priberieš viac, než keby si zjedol len 2 700 kalórii, kedy by bol kalorický nadbytok len 200 kalórii.

Ako určite sám vidíš, tak priberanie takto na papieri je v skutku veľmi jednoduché. Stačí veľa jesť. Tak veľa, aby bol kalorický príjem vyšší, než kalorický výdaj.

V praxi však nemusí byť pre každého jednoduché túto jedinú podmienku priberania splniť. Obzvlášť ťažké to bude vtedy, ak nechceš jesť nezdravo, keďže nezdravé jedlá majú zvyčajne najviac kalórii.

Ako ti môže pomôcť proteín?

Proteín môžeme považovať za bielkovinu, keďže skutočne proteín nie je ničím iným, než bielkovinou v práškovej forme.

Aj keď proteín nie je nevyhnutnou zložkou priberania, môže pomôcť. Proteín, ako každá iná potravina, má energetickú hodnotu. To znamená, že ak ho prijmeš, tak bude tvoj celkový kalorický príjem väčší.

Samotné bielkoviny (proteín je plný bielkovín) sú zodpovedné za opravu poškodených tkanív, a tvorenie nových tkanív. Pre naše telo sú to niečo ako stavebné kocky.

Dosiahnutie kalorického nadbytku spolu s vysokým príjmom bielkovín bude mať za následok priberanie, pričom telo má vytvorené ideálne podmienky na pribratie aj svalovej hmoty, a nielen telesného tuku.

Je však potreba ešte jednej veci, a to je anaeróbny tréning. Ten bude podnetom k tomu, aby telo pribralo aj na svaloch.

Ak by si bol v kalorickom nadbytku, ale nemal by si dostatok bielkovín, alebo by si nerobil anaeróbny tréning, tak telo by pribralo čisto na tukovej hmote, čo asi nikto nechce.

Pre zdravé priberanie na váhe (čo znamená aj nárast svalovej hmoty, nielen priberanie tuku), je potreba vyššieho príjmu bielkovín.

Proteín má veľmi veľa bielkovín, a preto je tu ideálnou voľbou, ako zvýšiť ich príjem. Taktiež ti poskytne energiu, ktorá bude viesť k celkovému väčšiemu energetickému príjmu, a to bude viesť k priberaniu.

najlepší proteín na pribratie

Ako užívať proteín pre pribratie?

Najlepším spôsobom ako užívať proteín pre pribratie je v tekutej forme.

Keďže celé priberanie je o tom, aby si prijal viac kalórii, tak jediný dôvod, prečo nepriberáš, je ten, že sa ti nedarí prijať dostatok kalórii. To, že sa ti nedarí zjesť dostatok veľa jedla je najčastejšie spôsobené tým, že nevládzeš zjesť viac.

Vypiť kalórie je oveľa jednoduchšie ako ich zjesť. Preto ti odporúčam pre pribratie si zarábať proteín s mliekom.

Mohol by si si zarobiť proteín aj s vodou, no voda nemá kalórie, a tebe sa nedarí pribrať, takže potrebuješ čo najviac kalórii. Mlieko má kalórie, a ak jednu odmerku proteínu rozmiešaš v 200 ml polotučného mlieka, tak samotné mlieko ti dá ďalších 100 kalórii navyše.

Ak je pre teba pribranie extrémne ťažké, tak to môžeš zobrať o krok ďalej, a použiť plnotučné mlieko, kedy dáš telu ďalších extra 130 kalórii, v porovnaní s čistou vodou.

Samotné množstvo proteínu, ktoré budeš užívať je tiež dôležité. Keďže chceš pribrať, tak je pravdepodobné, že máš v jedálničku už dostatok bielkovín, a preto nie je dôvod to s ním preháňať. Jedna odmerka denne je maximum, ktoré by som pri priberaní odporúčal. Dávať viac bielkovín telu nemá zmysel.

Užívať ho môžeš kedykoľvek počas dňa.

Ako vybrať najlepší proteín na pribratie?

Na trhu nájdeš veľké množstvo proteínov, a preto si správne vybrať môže byť problematické.

Na samotnom druhu proteínu veľmi nezáleží pri priberaní. Najlepšou voľbou pre teba však bude asi srvátkový proteín, ktorý je všeobecne najlepší a najpredávanejší proteín. Ak však máš problém s mliekom, alebo nejedávaš živočíšne produkty, tak lepšou voľbou bude vegánsky proteín.

Keďže pri priberaní by mal byť tvoj jedálniček už teraz pomerne bohatý na bielkoviny, nie je treba sa naháňať za proteínom s čo najvyšším obsahom bielkovín.

Lepšou voľbou pre tých, ktorí sa snažia pribrať, bude proteín, ktorý má aj viac sacharidov. Tie prispejú k celkovému vyššiemu príjmu kalórii, čo je náš cieľ číslo jeden.

Okrem toho je dôležité, aby bol proteín chutný. Snažíš sa pribrať, a ak sa ti to nedarí, tak to znamená, že viac už nevládzeš jesť. Proteín, ktorý bude mať odpornú chuť bude to posledné, čo by si chcel do seba dať.

Posledným dosť dôležitým faktorom je cena. Pri priberaní musíš už bez tak kupovať viac jedla, a to ide dosť do peňazí. Kupovať drahý proteín preto nie je možné pre každého, a aj keby, kto by chcel platiť viac, keď rovnako kvalitný proteín môže kúpiť lacnejšie.

Aký je najlepší proteín na pribratie?

3. Proteín True Whey – GymBeam

True Whey GymBeam

Tento proteín ti pomôže pribrať, a umiestnil sa na treťom mieste.

Je určený skôr pre tých, ktorí nemajú až tak veľký problém s priberaním, nakoľko sa jedná o proteín s vyšším obsahom bielkovín a nižším obsahom tukov a sacharidov.

Pokiaľ ale očakávaš od proteínu najmä vyšší obsah bielkovín, tak tento proteín bude pre teba správnou voľbou.

Na 100 g obsahuje 370 kcal, a jedna odmerka má 111 kcal. Keďže tento proteín je 75% tvorený bielkovinami, tak nemá zmysel užívať viac ako jednu odmerku denne, ktorá má v tomto prípade 30 g.

Chuťovo je na tom tento proteín výborne, pokiaľ si zvolíš správnu príchuť. Na výber je totižto veľa príchuti, no nie každá je naozaj chutná. Odporúčam ti držať sa základných príchuti, ako je čokoláda, banán, alebo vanilka.

Ak sa na to ale cítiš, tak kľudne môžeš risknúť špecifickejšie príchute, a možno objavíš nejakú naozaj dobrú (napríklad biela čokoláda je skvelá, ale karamel nie až tak veľmi).

Pri tomto všetkom vieš tento proteín kúpiť za pomerne prijateľnú cenu, vzhľadom na to, že proteíny s vyšším obsahom bielkovín sú drahšie. Tento má dobrú cenu a veľa bielkovín.

2. Anabolic Masster – Amix

proteín na pribratie anabolic masster amix

Tento proteín je už na trochu inej úrovni ako True Whey od GymBeam. Vhodný bude pre tých, ktorí majú veľký problém pribrať, a nevadí im, ak okrem svalovej hmoty priberú aj trochu tuku.

Obsah bielkovín je 45%, čo je oveľa menej ako predošlý proteín. Dokonca je ťažko nazvať tento produkt proteínom, lebo 45% je niečo medzi gainerom a proteínom, no nie je to tak úplne ani jedno, ani druhé.

Charakteristickým znakom tohto „proteínu“ je vysoký obsah sacharidov, a to až 39 g na 100 g. Vyšší obsah sacharidov bude nápomocný pri priberaní.

Jedna dávka uvedená výrobcom má hmotnosť až 100 g, čo je naozaj veľa. Neodporúčam ti užívať tak veľa, lebo 45 g bielkovín na jedno jedlo je príliš veľa. Lepšie veľkosť jednej dávky by bola 50 g. Ak chceš užívať viac, tak už naozaj je lepšie ísť do gaineru, než proteínu.

Tento produkt je skôr niečo medzi proteínom a gainerom, nedá sa to úplne nazvať proteín. Je však vhodný, pokiaľ chceš pribrať, no stále by si chcel od doplnku výživy vyšší obsah bielkovín, nakoľko gainery majú ešte menšie množstvo bielkovín.

1. Proteín Anabolic Whey - GymBeam

proteín na pribratie anabolic whey gymbeam

Tento proteín má 50% obsah bielkovín, čo je ideálny obsah, pokiaľ je tvojim primárnym cieľom pribrať.

Vyznačuje sa vysokým obsah sacharidov až 22,5 g na 100 g, pričom obsah tukov je nižší, čo ti pomôže proteín lepšie stráviť.

Výber príchuti nie je tak pestrý, ako pri True Whey, ale nájdeš tu základ ako vanilka, čokoláda a jahoda, takže je z čoho vybrať.

Anabolic Whey od GymBeam bude ten správny proteín vtedy, ak chceš seriózne pribrať, a nejde ti len o nárast čisto svalovej hmoty. Proste vtedy, keď chceš pribrať.

Cena je najlepšia, akú som dokázal nájsť medzi proteínmi na pribratie. Preto pokiaľ je cena proteínu pre teba veľmi dôležitá, cenovo lepší proteín už asi nenájdeš. Aj vďaka tomu sa dostal na prvé miesto.

Aký je najlepší proteín na pribratie pre ženy?

Princíp priberania je ten istý pre ženy, ako pre mužov. Aj ženy musia jesť viac, a dostať do seba viac kalórii, ak je ich cieľom pribrať.

Preto tie proteíny, ktoré boli predstavené vyššie, sú rovnako najlepšie pre mužov, ako sú najlepšie pre ženy.

Aké iné doplnky výživy ti môžu pomôcť pribrať?

Proteín je len jedným z doplnkov výživy. Existujú aj iné, ktoré by mohli byť potencionálne lepšie pri priberaní.

Gainer

Gainer je doplnok výživy, ktorého účel je len jeden. Dostať do teba čo najviac kalórii, aby si pribral. Preto pri priberaní by mohol byť dokonca lepším doplnkom výživy, než je proteín. Podrobný článok o gaineri nájdeš tu, spolu s výberom 5 najlepších gainerov na trhu.

Tráviace enzýmy

Ešte jeden doplnok výživy, ktorý môže byť nápomocný pri priberaní, je tráviaci enzým. Je možné, že tvoje trávenie nebude zvládať prijať tak veľa jedla, čo ti bude spôsobovať problémy, ako je napríklad nadúvanie.

Samotné priberanie je veľmi vyčerpávajúce pre trávenie, ktoré musí pracovať extra tvrdo, aby všetko to jedlo spracovalo. Dáva teda zmysel myslieť aj na jeho zdravie, a podporiť ho nejakým tráviacim enzýmom. Jeden z kvalitnejších je napríklad ProbioTen od GymBeam, ktorý obsahuje až 10 miliárd živých kultúr v jednej dávke pre podporu trávenia.

Záver

Pri priberaní sa zvykne používať skôr gainer ako proteín, ale aj proteín môže byť nápomocný. V tomto článku si spoznal tri také proteíny, ktoré by mali byť najlepšie, pokiaľ je tvoj cieľ pribrať. Užívať by si mal maximálne jednu odmerku denne rozmiešanú v mlieku, alebo môžeš proteín pridať do ľubovoľného receptu.

Similar Posts

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.