fruit and vegetable

Dá sa schudnúť pri jedení len ovocia a zeleniny?

Ovocie je považované za zdravé jedlo, a jablko je akýsi symbol chudnutia. Ako ale skutočne súvisí konzumácia ovocia s chudnutím. Schudneš, ak budeš jesť iba ovocie a zeleninu? Alebo naopak je konzumácia iba ovocia a zeleniny nezmysel? V tomto článku sa dozvieš, či schudneš, ak budeš jesť iba ovocie a zeleninu.

Ovocie a zelenina

Ovocie a zelenina sú bez pochyby zdravé potraviny, ktoré by mal konzumovať každý. Obidve sú výnimočne bohaté na mikroživiny, teda vitamíny, minerály, ale aj antioxidanty. No a tie sú nevyhnutné pre správnu funkciu tela. Iný druh zeleniny a ovocia má taktiež aj iné zloženie, a každý druh je teda bohatý na iné živiny. Z toho dôvodu je treba dodržiavať pestrú stravu, aby si mal dostatok každého vitamínu, či minerálu.

Aj ovocie aj zelenina majú pomimo vody ako hlavnú zložku sacharid. Obsah tukov a bielkovín je zanedbateľný, aj keď sú výnimky ako je napríklad avokádo, ktoré je bohaté na tuky, alebo fazuľa, ktorá má vysoký obsah bielkovín. No ale ovocie budeme považovať za zdroj sacharidu, konkrétne fruktózy. Zelenina má veľmi malý obsah sacharidov, tukov, bielkovín, teda aj kalórii.

Chudnutie

Chudnutie funguje na princípe nedostatku kalórii. To znamená, že musíš za deň viac kalórii spáliť ako prijať. Pokiaľ teda chceš schudnúť sú dve cesty, buď budeš jesť menej kalórii, alebo budeš spaľovať viac kalórii. No a samozrejme možnosť je aj kombinácia oboch, spaľovania aj jedenia, a to je aj tá najlepšia možnosť.

Takto funguje chudnutie, ale ako funguje chudnutie tuku?

V podstate tu platí všetko to, čo platilo aj pri chudnutí. Treba však dbať aj na dostatočný príjem bielkovín, aby si spaľoval tuky a nie svaly. Takisto musíš mať aj silové tréningy, aby mali svaly stále dôvod byť veľké, respektíve rásť.

Preto chudnúť dokáže každý, stačí nič nejesť a hýbať sa, a budeš vypadať ako vojnový zajatec z druhej svetovej vojny. Ak ale chceš schudnúť tuk, treba spraviť viac, než len bezhlavo chudnúť.

Apple-Diet

Diéta len s ovocím a zeleninou?

Dobre ak si doteraz nevedel ako funguje chudnutie tuku, alebo z čoho je zložené ovocie a zelenina, teraz už vieš. Schudneš ale, ak budeš jesť iba ovocie a zeleninu?

Ak sa rozhodneš pre takúto cestu, a budeš jesť iba ovocie a zeleninu, odpoveď je možno. Veľmi pravdepodobne však áno. Ak zješ za deň 50 banánov, tak neschudneš. Veľa tu záleží aj od množstva, teda koľko zješ za deň ovocia a zeleniny. To, že za deň zješ 50 banánov pravdepodobné nie je, ale ak to spravíš, tak priberieš.

V praxi ale zelenina s ovocím sú zvyčajne bohaté na vlákninu, s ktorou sa ti nepodarí zjesť veľké množstvo kalórii. Oveľa skôr budeš zasýtený, než zješ veľké množstvo ovocia či zeleniny. Takisto sú bohaté na vodu, čo znamená, že zase sa ti nepodarí zjesť veľké množstvo, a ak aj hej, tak prijmeš veľa vody ale málo kalórii.

V 99% prípadoch schudneš, ak budeš jesť iba ovocie alebo zeleninu.

Takže ak si niekde videl článok alebo príspevok, že niekto jedol jedno jablko za deň a tvrdil, že schudol , má pravdu. Všetky tie diéty, kde budeš jesť len pár kusov ovocia či zeleniny fungujú. Reálne schudneš.

Ak ešte nevieš čo sa snažím naznačiť, schudneš, ale veľká väčšina z toho, čo schudneš, budú svaly a voda. Na to aby si schudol tuk musíš ísť inak. Tým že budeš jesť iba ovocie a zeleninu si vlastne takmer úplne vylúčil bielkoviny zo stravy. Tvoj denný príjem bude zložený hlavne z fruktózy, čo je jednoduchý cukor.

Čo si asi myslíš že sa stane, ak budeš jesť iba fruktózu, čo je cukor, a nebodaj necvičiť? Pravdepodobne schudneš, dokonca aj tuk, ale veľmi málo, zatiaľ čo svalov stratíš dosť. Zvoľ radšej lepšiu stratégiu chudnutia.

Ako naozaj schudnúť tuk?

Určite je správne jesť ovocie a zeleninu. Mal by si však prijať aj bielkoviny, ktoré sú naozaj kvalitné. Kvalitnými bielkovinami mám na mysli mäso, vajcia alebo mliečne produkty. Srvátkový proteín je takisto kvalitný zdroj bielkovín. Musíš ich prijať dostatok, aby si predišiel úbytku svalovej hmoty.

Čo sa týka sacharidov a tukov, zameraj sa na zdravé tuky a komplexné sacharidy. Dbaj aj na vlákninu, ktorá ťa zasýti, a ty tak nebudeš stále hladný.

Pokiaľ dodržuješ istú diétu, ako je napríklad Keto, kľudne vyraď sacharidy, no to znamená aj ovocie. Zeleninu nemusíš keďže tá neobsahuje takmer žiadne kalórie iba vodu.

Pokiaľ ale nechceš byť v špecifickej diéte, dodržuj vyššie spomenuté. Takisto by si mal/a mať aj silové tréningy, ktoré budú prevenciou pred rozpadom svalovej hmoty.

Ak to celé správne naplánuješ, tak je možné, že schudneš tuk aj naberieš svaly. Pre zvýšenie výdaju by bolo vhodné zaradiť aj aerobnú aktivitu. Teda dáku formu kardia, či už je to beh, bicykel, plávanie, výber nechám na teba.

vegetable

Chudnutie ako vegán

Väčší problém je ak si vegán, a teda mäso, vajcia či mliečne výrobky nie sú riešením. Úprimná odpoveď je, že chudnutie tuku s čo najmenšou stratou svalov ako vegán nebude také reálne ako pri tých, čo vegáni nie sú. Žiaľ istú časť svalovej hmoty stratíš, a nebudeš chudnúť až také množstvo tukov.

Ak to chceš spraviť ako vegán čo najlepšie, zameraj sa na potraviny s vysokým obsahom bielkovín. Príkladom sú fazule, hrach, struková zelenina celkovo, tofu, quinoa,… Nie sú to kvalitné zdroje bielkovín, keďže neobsahujú všetky esenciálne aminokyseliny, avšak ich kombináciou sa ti ich môže podariť získať. Samozrejme tiež tu platí, že silový tréning a aerobná aktivita sú vhodné.

Záver

Diéta zložená len z ovocia a zeleniny nie je dobrá, zdravá a hlavne funkčná. Veľmi pravdepodobne sa ti podarí schudnúť, ale nepodarí sa ti schudnúť veľké množstvo tuku. Preto vyvážená a pestrá strava sú oveľa lepším riešením, ako diéta založená na fruktóze.

Avšak určite by si mal aj napriek tomu zaradiť solidné množstvo ovocia a zeleniny do svojej diéty, keďže sú plné vlákniny, vitamínov, minerálov a antioxidantov. Pred spaním to však s ovocím moc nepreháňaj kvôli fruktóze, nie je to zdravé.

Similar Posts

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.